Tietosuojaseloste
TAPASTE OY ASIAKASREKISTERI
EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen mukainen informointiasiakirja Tapaste Oy:n asiakasrekisterissä tapahtuvasta henkilötietojen käsittelystä
1. Rekisterinpitäjä |
Tapaste Oy, Y-tunnus 1657160-9Tapaste Oy, Y-tunnus 1657160-9Hakaniemenranta 6, 00530 Helsinki |
2. Yhteyshenkilö rekisteriä koskevissa asioissa |
Rekisteriin ja rekisteröidyn oikeuksien käyttöön liittyvissä asioissa yhteyshenkilö onRekisteriin ja rekisteröidyn oikeuksien käyttöön liittyvissä asioissa yhteyshenkilö onKati Jaakola, p.040-5103777/ kati(at)katijafille.fi |
3. Rekisterin nimi |
Tapaste Oy:n asiakasrekisteri |
4. Henkilötietojen käsittelyn oikeusperuste |
Oikeutettu etu: Asiakasrekisterissä olevien henkilötietojen käsittely perustuu kuluttaja-asiakkaiden ja yritysasiakkaiden asiakkuussuhteeseen Tapaste Oy:hyn. Asiakkuussuhde syntyy, kun asiakas varaa tai käyttää rekisterinpitäjän palveluita tai rekisteröityypalvelun käyttäjäksi. Asiakkuussuhde katsotaan päättyneeksi, jos asiakas ei ole kolmeen vuoteen käyttänyt tai varannut palveluita.Jos asiakas kuitenkin on rekisteröitynyt palveluiden käyttäjäksi, henkilöä voidaan pitää asiakkaana, vaikka hän ei olisikaan käyttänyt palveluita aktiivisesti. |
5. Henkilötietojen käsittelyn tarkoitukset |
|
6. Käsiteltävät henkilötiedot |
Kuluttaja-asiakkaat:
Yritysasiakkaat:
|
7. Mistä henkilötiedot saadaan |
|
8. Henkilötietojen vastaanottajat tai vastaanottajien ryhmät |
Asiakasrekisteristä ei luovuteta tietoja kolmansille osapuolille.Asiakasrekisteristä ei luovuteta tietoja kolmansille osapuolille.Poikkeuksena kuitenkin tietoja voidaan luovuttaa viranomaisille näiden lakiin perustuvien tietopyyntöjen perusteella. |
9. Tietojen siirto EU:n ulkopuolelle |
Tietoja ei siirretä EU:n ulkopuolelle. |
10. Henkilötietojen säilytysaika |
Asiakasrekisterissä olevan asiakkaan henkilötietoja käsitelläänasiakkuussuhteen ajan. Rekisterinpitäjä katsoo asiakkuussuhteen päättyneeksi, jos asiakas ei ole käyttänyt rekisterinpitäjänä olevan yrityksen palveluita 3 vuoteen. Aika lasketaan sen kalenterivuoden päättymisestä, jolloin asiakas on viimeksi käyttänyt yrityksen palveluita.Tiedot poistetaan asiakkuuden päätyttyä 6 kuukauden kuluessa, ellei tietojen säilyttämiselle ole olemassa muuta perustetta. Asiakasrekisterissä olevien tietojen säilytysajassa noudatetaan lain edellyttämiä säilytysaikoja kuten kirjanpitolakia. Kirjanpitolain vaatimia tietoja säilyteteään niin kauan kuin kirjanpitolaki edellyttää. Yritysasiakkaiden yhetyshenkilötiedot poistetaan vastaavalla tavalla sen jälkeen, kun asiakkuus katsotaan päättyneeksi. Tietoja voidaan tämän jälkeen kuitenkin säilyttää, jos siihen on olemassa muu peruste. Asiakkuussuhteen aikana käsitellään vain sellaisia tietoja, jotka ovat tarpeellisisa määriteltyjen käyttötarkoitusten kannalta. Rekisterinpitäjä suorittaa säännöllisesti määräaikaistarkastuksia tarpeettomien tietojen poistamiseksi. |
11. Rekisteröidyn oikeuksista |
Asiakasrekisterissä olevien henkilötietoja käsitellään rekisterinpitäjän oiketetun edun nojalla (Tietosuoja-asetus, artikla 6,artikla 1, kohta e, alakohta). Tässä tapauksessa oiketetun edun muodostaa asiakkuussuhde. Asiakasrekisterissä olevien henkilötietoja käsitellään rekisterinpitäjän oiketetun edun nojalla (Tietosuoja-asetus, artikla 6,artikla 1, kohta e, alakohta). Tässä tapauksessa oiketetun edun muodostaa asiakkuussuhde. Rekisteröidyn oikeus päästä omiin tietoihinsa:
Oikeus tietojen oikaisemiseen:
Oikeus tietojen poistamiseen:
Vaikka jokin edellytyksistä täyttyisi, ei tietoja tarvitse poistaa, jos käsittely on tarpeen esimerkiksi rekisterinpitäjän lakisääteisen velvoitteen noudattamiseksi. Oikeus vastustaa tietojensa käsittelyä:
Oikeus pyytää käsittelyn rajoittamista:
Oikeus siirtää tiedot järjestelmästä toiseen:
|
12. Oikeus tehdä valitus valvontaviranomaiselle | Rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus toimivaltaiselle valvontaviranomaiselle, jos rekisteröity katsoo, että rekisterinpitäjä ei ole noudattanut toiminnassaan soveltuvaa tietosuojasääntelyä. |
13. Rekisteröidyn oikeuksien käyttämiseen liittyvät pyynnöt |
Henkilötietojen käsittelyyn liittyvissä kysymyksissä ja omien oikeuksien käyttämiseen liittyvissä tilanteissa rekisteröity voi olla yhteydessä kohdassa 2 mainittuun rekisterinpitäjän yhteyshenkilöön. Henkilötietojen käsittelyyn liittyvissä kysymyksissä ja omien oikeuksien käyttämiseen liittyvissä tilanteissa rekisteröity voi olla yhteydessä kohdassa 2 mainittuun rekisterinpitäjän yhteyshenkilöön. Tarkastusoikeutta koskeva pyyntö tai muu rekisteröidyn oikeuksien toteuttamista koskeva pyyntö rekisterinpitäjälle tulee tehdä kirjallisesti joko sähköpostilla tai postitse. Pyynnön voi myös esittää henkilökohtaisesti rekisterinpitäjän toimipaikassa. |